Gävleborgs Länskonstförening
2023 höst

HÖSTENS RESA 2023 19/10 STOCKHOLM

Konstresa till Stockholm

19 oktober är det dags för Gävleborgs Läns Konstförenings nästa konstresa till Stockholm.

Vi besöker Liljevalchs och Bonniers Konsthall.

Liljevalchs ser vi utställningen ”Klänningen gör mannen” Haute Couture, en anrik modegenre under radikal förändring.

Bonniers konsthall finns en utställning med Sara-Vide Ericson och Tilda Lovell. Sara-Vide Ericson är en av Sveriges mest kända konstnärer i dag, med många stora utställningar bakom sig. Deras gemensamma utställning har titeln ”Något mörkt ställde sig vid våra sinnens fem trösklar utan att gå över dem.”

Buss avgår kl 9.00 från Konserthuset, återresa 16-16.30.

Kostnad 350 kr för medlemmar, övriga 450 kr

Priset är exklusive lunch och inträden. Det kostar 120 kr på Liljevalchs och 100 kr på Bonniers Konsthall.

ANMÄLAN TILL KIKI LARSSON på telefon 073-364 91 06. Gärna med sms, skriv namn och telnr. BETALA TILL PG 13 04 53-4, skriv ditt/era namn även där.

VÄLKOMMEN MED ANMÄLAN SENAST 10 OKTOBER.

Anmälan är bindande.